2013. december 22., vasárnap

Karácsonyi málnás csokitorta


Szintén a szokásos alappal nyitottam, azonban a málnának köszönhetően megint sikerült megújítanom a kedvenc tortareceptem.


Hozzávalók



100 gramm darált mandula
140 gramm darált dió
200 gramm vaj
65 gramm cukor
1 evőkanál kakaópor
100 gramm étcsoki
3 tojás kettéválasztva
3 kisebb alma lereszelve


150 gramm jó minőségű málnalekvár


100 gramm étcsoki
1 doboz fagyasztott málna


Elkészítése
  1. Előkészítek egy kör alakú sütőformát és a sütőt is előmelegítem 190 fokra.
  2. Habosra keverem a vajat, a cukrot és a tojások sárgáját.
  3. A masszához hozzáadom a darált diót, a darált mandulát, a kakaóport, a lereszelt almát majd homogénné keverem az egészet.
  4. Bekeverem a lereszelt/kis darabokra tört étcsokit is.
  5. A tojás fehérjéket kemény habbá verem és beleforgatom a tésztába.
  6. A masszát a tortaformába öntöm és 35 percig sütöm.
  7. Amíg sül a lap, addig elkészítem a krémet: gőz felett megolvasztom a csokit és a kiolvasztott málna levével (érdemes harisnyát használni a magok és a lé különválasztásához) lazítom a krémet. (pár szemet meghagyok a díszítésnek).
  8. A kész lapon a lekvárt egyenletesen elkenem, majd erre kerül a csokis krém. Végül a megmaradt málnaszemekkel díszítem a tortát. 

0 megjegyzés:

Dí lo que piensas...