2011. november 16., szerda

A görög gyros

Köszönet a görögöknek, hogy kitalálták ezt a nagyszerű ételt és divatba hozták az egész világon. Persze a törökök is hozzájárultak az étel létrejöttéhez, hiszen ők adtak nevet ennek a forgatásos eljárással készült húsételnek, amikor dönernek vagyis "forgó"-nak nevezték el ezt a fogást.  Én most a szendvics változatát készítem el, amit pitába tekerve tálalnak.

Hozzávalók (4 személyre)
4 pita
2 csirkemell
1 uborka
1 szem paradicsom

1 db lilahagyma
1 fél fej vörös káposzta
1 marék savanyú uborka
2 pohár joghurt
egy kevés ketchup
egy kávéskanál Erős Pista
2 evőkanál sűrített paradicsom
2 gerezd fokhagyma
olaj
só, bors, kapor


Elkészítése
  1. A húst apró kockákra vágom, sózom, borsozom és olajban megsütöm.
  2. Apró kockákra felvágom a paradicsomot, felcsíkozom a vörös káposztát, a lilahagymát vékonyan felszeletelem és felkarikázom a savanyú uborkát.
  3. Elkészítem a joghurtos öntetet: a joghurtot simára kavarom, belereszelem a fokhagymát, hozzáadom az uborkát (amit előtte lereszeltem és kifacsartam a levét), sózom és meghintem kaporral, majd az egészet összebotmixelem.
  4. Elkészítem a csípős öntetet: a sűrített paradicsomot kikavarom az Erős Pistával és a ketchuppal.
  5. A pitát grillserpenyőben egy kicsit meggrillezem.
  6. Összeállítom: A pita közepébe helyezek egy kis húst, néhány kanál joghurtos öntet következik, majd a káposzta, a hagyma, a pradicsom, megint egy kis joghurtos öntet, végül a savanyú uborka és most jöhet rá a csípős szósz. 
  7. Egy ügyes mozdulattal összegöngyölöm és tálalhatom is.

0 megjegyzés:

Dí lo que piensas...